Stacja 220/110 kV Recław koło Wolina (woj. zachodniopomorskie) pozytywnie przeszła próby napięciowe i została przekazana do eksploatacji. Nową rozdzielnię 220 kV w stacji elektroenergetycznej Recław zbudowały Polskie Sieci Elektroenergetyczne. Obiekt połączony jest z rozdzielnią 110 kV należącą do Enei Operator.
Oprócz rozdzielni zbudowano już także linię 220 kV relacji Glinki – Recław, o długości 41 km, łączącą stację Recław ze Szczecinem. Obecnie linia jest w ruchu próbnym. To kolejne inwestycje Polskich Sieci Elektroenergetycznych w województwie zachodniopomorskim.
Nowa rozdzielnia zwiększy bezpieczeństwo energetyczne północnej części województwa zachodniopomorskiego, a po podłączeniu do niej kolejnej linii łączącej Recław z Morzyczynem koło Stargardu utworzy też pierścień, którym będzie można przesłać prąd do Aglomeracji Szczecińskiej od północy.
Przyłączenie nowej rozdzielni w stacji Recław i powiązanej z nią linii zapewni niezawodne dostawy energii elektrycznej dla regionu Wolina, Świnoujścia i Kamienia Pomorskiego. Przyłączenie modernizowanej linii z Morzyczyna, domknie pierścień przesyłowy, dzięki któremu aglomeracja będzie zasilana z różnych kierunków. Jest to niezbędne do zapewnienia dostaw energii w przypadku np. awarii lub remontu jednego z elementów sieciowych.
To jedna z największych inwestycji energetycznych na terenie województwa zachodniopomorskiego w ostatnich latach. Nowa linia i stacja 220/110 kV w Recławiu umożliwią bezpieczny odbiór generacji odnawialnych źródeł energii, które w najbliższym czasie mają się pojawić w pasie nadmorskim, oraz połączyły z tym obszarem miasto Szczecin. Dzięki drugiej linii 220 kV relacji Recław – Morzyczyn znacząco wzrośnie pewność zasilania całego obszaru Oddziału Dystrybucji Szczecin Enei Operator oraz sieci przesyłowej Polskich Sieci Energetycznych.
Na nową infrastrukturę przesyłową w Zachodniopomorskiem PSE przeznaczą łącznie ponad 800 mln złotych. Budowa nowej rozdzielni w Recławiu, (którą na zlecenie PSE realizował Zakład Wykonawstwa Sieci Elektrycznych Rzeszów Sp. z o.o.) kosztowała 28,1 mln złotych. Natomiast koszt linia relacji Gliniki – Recław wyniósł 69,9 mln złotych.